Εξοργισμένοι οι Έλληνες για τα «σαπάκια» που εισάγονται από την ΕΕ

Εκατοντάδες σχόλια ενάντια στα παλαιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ ανάρτησαν οι πολίτες κατά τη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση.

Αγανακτισμένοι και ιδιαίτερα προβληματισμένοι φαίνεται ότι είναι οι καταναλωτές με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και τα γυρισμένα χιλιόμετρα και αυτό αποτυπώνεται στα εκατοντάδες σχόλια που δημοσιεύθηκαν στη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση.

Κάποιοι πολίτες μάλιστα δημοσιοποιούν τις προσωπικές τους εμπειρίες από εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που απέκτησαν και μετά από λίγο καιρό διαπίστωσαν ότι τα οχήματά τους είχαν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα επιπλέον από εκείνα που αναγράφονταν στα κοντέρ τους και βέβαια ότι γλίτωσαν στο κόστος κτήσης το έχουν πληρώσει δεκαπλάσιο σε επισκευές!

Ειδικότερα στο άρθρο 47 του νομοσχεδίου που αφορούσε στο Περιβαλλοντικό Τέλος οι καταναλωτές αλλά και οι έμποροι που δεν γυρίζουν χιλιόμετρα έγραψαν μεταξύ άλλων:

Ο κ. Γιάννης καταθέτει τη δική του περίπτωση από την αγορά ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου: «Παθών και μαθών: Μικρό αυτοκίνητο εισαγωγής μεταχειρισμένο σε ομολογουμενως καλή τιμή και λογικά χιλιόμετρα. Το έχω πληρώσει σε ζημιές σχεδόν άλλο τόσο από όσο έκανε και δεν ξέρω τι μου ξημερώνει. Τα δε χιλιόμετρα 2,5 φορές επάνω από ότι έγραφε το κοντέρ όταν το πήρα (82.544) και αυτό αποδείχθηκε σε έλεγχο της αντιπροσωπείας, όταν απηύδησα και το πήγα εκεί. Ούτε να το πουλήσω δεν τολμάω γιατί θα νιώθω και τύψεις για όποιον το πάρει. Έχουμε γεμίσει με όλη την σαβούρα των προηγμένων χωρών που δεν τα αποσύρουν γιατί σου λέει θα τα στείλω στην Ελλάδα με τρομερό κέρδος. Μας έχουν πάρει χαμπάρι μέχρι και οι Βούλγαροι που μας πουλάνε ότι σάπιο έχουν εισάγει και αυτοί από Βόρεια Ιταλία και Γερμανία. Μπορεί να είσαι και πολύ τυχερός και να σου βγει καλό για κάποια χρόνια, αλλά και πάλι ρυπαίνει. Και τέλος πάντων Κάντε το τίμια ρε παιδιά! Αφήστε τα πραγματικά χιλιόμετρα και εάν θέλει ο άλλος ας το πάρει. Αλλά το αυτοκίνητο πρέπει να έχει άλλη τιμή έχει με 280.000 χλμ. και άλλη με 85.000. Έτσι δεν είναι;»

Ο κ. Δημήτρης επισημαίνει στο σχόλιό του ότι: «Δεν γίνεται άλλο να έχουμε έχει γεμίσει στην Ελλάδα αυτοκίνητα-απάτες και να μας κλέβουν, ενώ οι έμποροι να αισχροκερδούν… Πρέπει να επιβληθεί το Περιβαλλοντικό Τέλος άμεσα…»

Ο κ. Κόκκινος αναφέρει ότι: «Πρέπει επιτέλους να σταματήσουμε να αποτελούμε την χωματερή της Ευρώπης και να ανανεωθεί ο στόλος της Ελλάδας με σύγχρονα αυτοκίνητα. Όσοι έχουμε αγοράσει καινούργια αυτοκίνητα διαπιστώνουμε ότι η απώλεια της αξία τους είναι τεράστια λόγω αυτής της κατάστασης, δηλαδή με την αθρόα εισαγωγή αυτοκινήτων-σαπάκια! Πρέπει ν αλλάξει επειγόντως η κατάσταση…»

Κάποιος αντιπρόσωπος της Mercedes-Benz Ελλάς αναφέρει ότι: «Παράγραφος 1α): Προτείνουμε την επιβολή του έκτακτου περιβαλλοντικού τέλους των 4.000 Ευρώ σε μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται στη χώρα, εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro V (αντί Euro IV), δηλ. σε οχήματα ηλικίας 6-11 ετών καθώς η ημερομηνία έναρξης ισχύος της αντιρρυπαντικής οδηγίας Euro V είναι 09/2009.

Παράγραφος 1β): Προτείνουμε να συμπεριληφθούν στην απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro I – III και οχήματα αντιρρυπαντικής οδηγίας Euro IV , δηλ. οχήματα ηλικίας 11-15 ετών καθώς η ημερομηνία έναρξης ισχύος της αντιρρυπαντικής οδηγίας Euro IV είναι 01/2005.

Παράγραφος 2α): Προτείνουμε την επιβολή του έκτακτου περιβαλλοντικού τέλους των 4.000 Ευρώ σε μεταχειρισμένα οχήματα που εισάγονται στη χώρα, εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro V (αντί Euro IV), δηλ. σε οχήματα ηλικίας 6-11ετών καθώς η ημερομηνία έναρξης ισχύος της αντιρρυπαντικής οδηγίας Euro V είναι 09/2009.

Παράγραφος 2β): Προτείνουμε να συμπεριληφθούν στην απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro I – III και οχήματα αντιρρυπαντικής οδηγίας Euro IV , δηλ. οχήματα ηλικίας 11-15 ετών καθώς η ημερομηνία έναρξης ισχύος της αντιρρυπαντικής οδηγίας Euro IV είναι 01/2005.»

Ο κ. Κωνσταντίνος αναφέρει ότι: «Η πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της αθρόας εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεκάδες χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισάγονται ετησίως στην Ελλάδα, τα οποία έχουν «γυρισμένα» χιλιόμετρα και οι έμποροι που τα εισάγουν εξαπατούν εμάς τους ανυποψίαστους καταναλωτές. Εκτός αυτού, η κατάσταση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ενώ φαινομενικά δείχνει καλή, στην πράξη πρόκειται για αυτοκίνητα πολύ ταλαιπωρημένα, με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, πολλές φορές επικίνδυνα για την κυκλοφορία στο δρόμο και σε κάθε περίπτωση επιβαρύνουν περαιτέρω το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον και άρα την υγεία όλων μας.Επίσης, τα αυτοκίνητά μας, τα οποία έχουμε αγοράσει ως καινούργια από την Ελλάδα, έχουν χάσει σημαντικό μέρος της αξίας τους με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να τα πουλήσουμε ως μεταχειρισμένα στη σωστή τους αξία, καθώς τα αντίστοιχα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι πολύ πιο φθηνά λόγω του ότι οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων καταφέρνουν με διάφορα τεχνάσματα να εισάγουν στην Ελλάδα αυτοκίνητα με πολύ πιο χαμηλές αξίες από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη χώρα μας. Με τις πρακτικές αυτές, οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων εκτός του ότι μας εξαπατούν ανερυθρίαστα, με δραματικές επιπτώσεις στις περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων λόγω βλαβών, γεμίζουν την αγορά με εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα τα οποία πωλούν θεωρητικά σε τιμές ευκαιρίας και με λίγα χιλιόμετρα. Συνεπώς, η επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους που σχεδιάζει η κυβέρνηση, φαίνεται ότι αποτελεί τη μόνη λύση για την εξισορρόπηση των τιμών των εισαγόμενων μεταχειρισμένων με τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και άρα με αυτόν τον τρόπο θα περιοριστούν οι εισαγωγές παλαιών και πολλές φορές επικίνδυνων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ακατάλληλων για την κυκλοφορία αλλά και την υγεία μας.»