Υποβρύχια-Χάρτες: Το «κυνήγι του κόκκινου Οκτώβρη» στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο

Τη γνωστή κινηματογραφική ταινία “το κυνήγι του κόκκινου Οκτώβρη”, όπου οι Αμερικανοί προσπαθούν μανιωδώς να βρουν το ρωσικό υποβρύχιο “Κόκκινος Οκτώβρης”, αλλά αυτό ξεφεύγει συνεχώς, θυμίζουν οι κινήσεις της Τουρκίας αυτές τις ημέρες.

Τουρκικά αεροσκάφη επιτήρησης “σαρώνουν”, από το βόρειο έως το νότιο Αιγαίο, πιθανότατα για να ανακαλύψουν ελληνικά υποβρύχια, τα οποία τα τουρκικά επιτελεία θεωρούν ότι βρίσκονται στον βυθό.

Μια ματιά σε ιστοσελίδες φανατικών “παρατηρητών” ναυτικών και αεροπορικών κινήσεων ανά τον κόσμο, δείχνει αφενός τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλλουν τα τουρκικά ιπτάμενα μέσα, αφετέρου τη σημαντική συγκέντρωση ελληνικών και τουρκικών εναέριων μέσων στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Τις τελευταίες ημέρες, σχεδόν σε καθημερινή βάση, τουλάχιστον δυο τουρκικά “κατασκοπευτικά” αεροσκάφη περιπολούν κατά μήκος της ανατολικής γραμμής του Αιγαίου στο “κυνήγι του κόκκινου Οκτώβρη”.

Σε μια από τις απεικονίσεις, μάλιστα, ένα τέτοιο αεροσκάφος φέρεται να έχει φτάσει κοντά στο “πόδι” του Αγίου Ορους (!). Κάτι που γεννά ερωτηματικά, εφόσον ισχύει.

Ένα άλλο, επίσης, εκτιμάται ότι καθημερινώς “σαρώνει” τα παράλια και τις θαλάσσιες περιοχές απέναντι από την Κω και τη Ρόδο.


Αεροπορικές παραβιάσεις

Να σημειωθεί πως, σύμφωνα με τα στοιχεία των ελληνικών Αρχών, μονίμως, τις τελευταίες ημέρες, στον εναέριο χώρο, στο Ανατολικό Αιγαίο, πετούν από δύο έως και πέντε τουρκικά αεροσκάφη επιτήρησης, καθώς και ελικόπτερα, για τον ίδιο σκοπό.

Στις 13 Οκτωβρίου, για παράδειγμα, στον εναέριο χώρο, στο νοτιοανατολικό Αιγαίο, βρίσκονταν πέντε αεροσκάφη τύπου CN-235 και δύο ελικόπτερα. Την προηγουμένη, στο βορειοανατολικό και νοτιανατολικό Αιγαίο, ήταν τρία CN-235 και δύο ελικόπτερα.

Στις 9 Οκτωβρίου ένα CN-235 και ένα αεροσκάφος τύπου ATR-72, ενώ στις 8 του μηνός πετούσαν τρία CN-235 και 3 ελικόπτερα στο νοτιοανατολικό Αιγαίο.

Τα περισσότερα από αυτά, κατά τη μόνιμη πρακτική της Τουρκίας, μπαινοβγαίνουν στον ελληνικό εναέριο χώρο και “γράφουν” συνεχώς παραβάσεις και παραβιάσεις.

Χτες, πάντως, μετά από εβδομάδες που είχαν σταματήσει οι αεροπορικές παραβιάσεις από τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη, κατεγράφησαν 13. Δύο από αυτές, μάλιστα, ήταν υπερπτήσεις πάνω από τις Οινούσσες και τη νήσο Παναγιά, στο αρκετά μεγάλο ύψος, πάντως, των 25.000 ποδιών.

Τις περισσότερες φορές, οι Τούρκοι πιλότοι επιλέγουν αυτά τα τόσο μεγάλα ύψη (πιο ψηλά, μόνον οι … αστροναύτες πετούν!), είτε για να αποφύγουν την ελληνική αντιαεροπορική άμυνα, είτε επειδή έχουν ήδη απογειωθεί ελληνικά μαχητικά για να τους αναχαιτίσουν.

Ανεξαρτήτως αυτού, πάντως, με τις υπερπτήσεις πάνω από συγκεκριμένα ελληνικά νησιά, εξυπηρετούν τους γεωπολιτικούς στόχους της Άγκυρας, η οποία αμφισβητεί την ελληνικότητα αυτών των νησιών και ισχυρίζεται ότι η Ελλάδα παρανόμως τα κατέχει.

Ελληνικά υποβρύχια

Το “κυνήγι” των ελληνικών υποβρυχίων προβάλλεται αρκετά και σε μερίδα των -ελεγχόμενων στην συντριπτική πλειοψηφία τους- τουρκικών Μέσων Ενημέρωσης.

Αυτές τις ημέρες, μάλιστα, προφανώς κατόπιν “οδηγιών” των αρμοδίων τουρκικών επιτελείων, ΜΜΕ της ανατολικής γείτονος αναφέρουν ότι τα ελληνικά υποβρύχια δεν μπορούν να “κρυφτούν”.

Επιπλέον, ότι υπάρχουν φωτογραφίες που έχουν τραβηχτεί από τουρκικά αεροσκάφη επιτήρησης, στις οποίες φαίνεται το περισκόπιό τους.

Βέβαια, εάν τα ελληνικά υποβρύχια, όπως φαίνεται στους χάρτες, αναζητώνται από τα τουρκικά αεροσκάφη στα μικρασιατικά παράλια, εντός, μάλιστα, κολπίσκων της Τουρκίας, τότε μάλλον αποτελούσαν πολύ μεγάλη “σπαζοκεφαλιά” για το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό.

Τα υποβρύχια τύπου 214 του ελληνικού ΠΝ, που χαρακτηρίζονται ως “αθόρυβα”, πράγματι είναι δύσκολο να εντοπιστούν.

Από την άλλη, άπαντες οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ, γνωρίζουν την “αχίλλειο πτέρνα” τους. Τις τορπίλες.