Ερευνητές από το εργαστήριο Επιστήμης Υπολογιστών και Τεχνητής Νοημοσύνης (CSAIL) του MIT ολοκλήρωσαν με επιτυχία, δοκιμή του αυτόνομου σκάφους Roboat II. Το πλοίο που έχει μήκος 2 μέτρα, ολοκλήρωσε μια τρίωρη πορεία στα κανάλια του Άμστερνταμ και επέστρεψε στην αφετηρία με απόκλιση μόλις 0,17 μέτρα.

Πριν από πέντε χρόνια, το ΜΙΤ και το Ινστιτούτο Προηγμένων Μητροπολιτικών Λύσεων του Άμστερνταμ (Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions) ξεκίνησαν μια συνεργασία στο πλαίσιο του προγράμματος «Roboat», για τη δημιουργία ενός στόλου αυτόνομων ρομποτικών σκαφών που θα μπορούν να κινούνται «έξυπνα» στο νερό, προκειμένου να συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των δρόμων της πόλης. Το Roboat II είναι η δεύτερη, βελτιωμένη από πλευράς χωρητικότητας, έκδοση του σκάφους.

Το σκάφος ζυγίζει 50 κιλά και είναι εξοπλισμένο με τέσσερις προπέλες LiDAR, GPS και άλλους εσωτερικούς αισθητήρες που του επιτρέπει να κινείται προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτίο και έως 2 άτομα.

Το Roboat II διαθέτει έναν αλγόριθμο για Ταυτόχρονη Εύρεση Θέσης και Χαρτογράφηση (SLAM), οπότε ο ελεγκτής μπορεί να του δώσει εντολές όπως να παραλάβει επιβάτες. Μόλις δοθεί η εντολή, ο αλγόριθμος χαρτογραφεί αυτόματα τη διαδρομή βάσει συνθηκών όπως ο καιρός και η κυκλοφορία. Επιπλέον, οι ερευνητές χρησιμοποιούν μια τεχνική που ονομάζεται «κατανεμημένο σύστημα ελέγχου» για την επικοινωνία μεταξύ των αυτόνομων σκαφών.

Οι ερευνητές σκοπεύουν να κατασκευάσουν μια μεγαλύτερη έκδοση του σκάφους που θα έχει μήκος 4 μέτρα και θα μπορεί να μεταφέρει 4-6 άτομα. Επιπλέον, η επιστημονική ομάδα θέλει να βελτιώσει την ανίχνευση και τον εντοπισμό αντικειμένων σε πραγματικό χρόνο, έτσι ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει περίπλοκα πιθανά σενάρια που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα αυτόνομα σκάφη στα κανάλια του Άμστερνταμ.

 

ΠΗΓΗ: Thenextweb