Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Twitter έχουν δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια για τη βελτίωση της ασφάλειας, των πολιτικών και των διαδικασιών των ιστότοπών τους. Εν όψει των αμερικανικών εκλογών οι οποίες πραγματοποιούνται σε κλίμα πόλωσης και έντασης, και με τον φόβο ότι θα ξεσπάσουν βίαια επεισόδια, οι δυο εταιρείες έχουν λάβει έκτακτα αυστηρά μέτρα για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.

Facebook

Από το 2016, το Facebook έχει διαθέσει δισεκατομμύρια δολάρια για την καταπολέμηση παραπληροφόρησης και επιβλαβούς περιεχομένου. Μία ομάδα με επικεφαλής πρώην εργαζόμενο του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, αναζητά λογαριασμούς που εμπλέκονται σε «συντονισμένη μη αυθεντική συμπεριφορά». Το Facebook συνεργάστηκε επίσης με κυβερνητικούς φορείς και άλλες εταιρείες τεχνολογίας για να εντοπίσει ξένες παρεμβολές.

Δημιούργησε επίσης μια βιβλιοθήκη διαφημίσεων, ώστε οι χρήστες να μπορούν να δουν ποιες πολιτικές διαφημίσεις πωλούνται, πόσο κοστίζουν και ποιοι τις αγοράζουν. Σύμφωνα με τους νέους όρους της εταιρείας, τα άτομα που αγοράζουν αυτές τις διαφημίσεις θα πρέπει να ζουν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Για να εμποδίσει τους υποψηφίους να διαδώσουν ψευδείς πληροφορίες, το Facebook σταμάτησε να δέχεται νέες πολιτικές διαφημίσεις στις 20 Οκτωβρίου.

Τον Ιούνιο, η πλατφόρμα εγκαινίασε ένα κέντρο πληροφόρησης για τους ψηφοφόρους σχετικά με το πότε, πώς και πού μπορεί να εγγραφεί κανείς για να ψηφίσει. Ανέφερε επίσης ότι θα δράσει άμεσα σχετικά με δημοσιεύσεις που θα προσπαθήσουν να αποτρέψουν τους πολίτες να συμμετάσχουν στην εκλογική διαδικασία, ενώ περιόρισε την προώθηση μηνυμάτων στο WhatsApp και το Messenger και ξεκίνησε συνεργασία με το πρακτορείο Reuters.

Την περασμένη εβδομάδα, το κοινωνικό δίκτυο απενεργοποίησε τις συστάσεις πολιτικών και κοινωνικών ομάδων και κατάργησε προσωρινά μια λειτουργία στις σελίδες hashtag του Instagram για να εμποδίσει τη διάδοση της παραπληροφόρησης.

Σήμερα, την ημέρα των εκλογών θα τεθεί σε λειτουργία ένα κέντρο επιχειρήσεων με δεκάδες υπαλλήλους που θα εντοπίζει τις προσπάθειες αποσταθεροποίησης των εκλογών. Για να αποτρέψει τους υποψηφίους να δηλώσουν πρόωρα τη νίκη χωρίς αυτή να έχει εξακριβωθεί, η εταιρεία θα ενημερώνει, μέσω ειδικής επισήμανσης, ότι ακόμη δεν έχει ανακηρυχθεί ο νικητής των εκλογών, μέχρι να ανακοινωθεί από έγκυρα ειδησεογραφικά πρακτορεία όπως το Reuters και το Associated Press.

Επιπλέον, το Facebook ενεργοποιεί το σχέδιο που έχει ήδη χρησιμοποιήσει σε «χώρες υψηλού ρίσκου» όπως η Μιανμάρ, όπου υπήρχε πιθανότητα μετεκλογικής βίας.

Twitter

Το Twitter ξεκίνησε να λαμβάνει μέτρα κατά της παραπληροφόρησης το 2016 ενώ  πέρυσι απαγόρευσε εντελώς την πολιτική διαφήμιση, λέγοντας ότι η αναμετάδοση πολιτικών μηνυμάτων «πρέπει να κερδίζεται, όχι να αγοράζεται».

Ταυτόχρονα, άρχισε να επισημαίνει αναρτήσεις πολιτικών που διαδίδουν ανακριβείς πληροφορίες ή υμνούν τη βία. Τον Μάιο, επισήμανε αρκετές αναρτήσεις του Ντόναλντ Τραμπ σχετικά με το κίνημα Black Lives Matter και την ψηφοφορία δια αλληλογραφίας και περιόρισε την δυνατότητα προώθησής τους. Επιπλέον, επέκτεινε τις συνεργασίες της με υπηρεσίες επιβολής του νόμου και γραμματείς του κράτους, ώστε να μπορούν να αναφέρουν περιστατικά παραπληροφόρησης απευθείας στο Twitter.

Τον Σεπτέμβριο, το Twitter πρόσθεσε ένα κέντρο πληροφοριών και πηγών σχετικά με τις εκλογές, τις ψηφοφορίες και τους υποψηφίους. Η στρατηγική του Twitter σήμερα, ημέρα των εκλογών, περιλαμβάνει την αφαίρεση ψευδών ειδήσεων και δικτύων μποτ–ειδικά προγράμματα που χρησιμοποιούν τη δυνατότητα επεξεργασίας των υπολογιστών για τη διάχυση περιεχομένου μέσω ψεύτικων λογαριασμών- με τη βοήθεια αλγόριθμων και αναλυτών. Μια άλλη ομάδα θα επισημαίνει αξιόπιστες πληροφορίες στις ενότητες «Εξερεύνηση» και «Τάσεις» της πλατφόρμας.

Όπως και το Facebook, το Twitter θα προσθέσει ετικέτες σε αναρτήσεις υποψηφίων που ισχυρίζονται ότι έχουν εκλεχθεί πριν αυτό επιβεβαιωθεί από έγκυρες πηγές.

YouTube

Η εταιρεία δήλωσε ότι θα είναι ιδιαίτερα προσεκτική με τα βίντεο που στοχεύουν στην αμφισβήτηση της ακεραιότητας των εκλογών. Το YouTube δεν θα επιτρέπει την ανάρτηση βίντεο που παραπλανούν τους πολίτες σχετικά με τον τρόπο ψηφοφορίας, αμφισβητούν την αιρετότητα ενός υποψηφίου ή υποκινούν τους ανθρώπους να παρέμβουν στην εκλογική διαδικασία. Η εταιρεία δήλωσε ότι θα αφαιρεί άμεσα τέτοιου είδους βίντεο, ακόμα κι αν ένας από τους ομιλητές ήταν υποψήφιος για την προεδρία. Όταν κλείσουν οι κάλπες το YouTube θα αναρτήσει μια λίστα με έγκυρες πηγές ειδήσεων για την ζωντανή κάλυψη των εκλογών.

Η Google δήλωσε ότι θα σταματήσει τις εκλογικές διαφημίσεις μετά το κλείσιμο των καλπών. Η πολιτική αυτή που αφορά και το YouTube, θα αποκλείει προσωρινά διαφημίσεις που αναφέρονται στις εκλογές του 2020, στους υποψηφίους της ή στα αποτελέσματά της. Δεν είναι σαφές για πόσο καιρό θα διαρκέσει αυτή η απαγόρευση.

ΠΗΓΗ: NYT