Γάμοι αναβλήθηκαν, βαφτίσια ακυρώθηκαν, για χορούς και τραπέζια ούτε λόγος! Τηλεργασία σε μεγάλο ποσοστό. Η ζωή μας όλη γίνεται με  βιντεοκλήσεις. Μπορεί να φοράμε ρούχα αλλά σίγουρα φοράμε πολύ λιγότερα παπούτσια και σίγουρα όχι ψηλοτάκουνες γόβες. Αυτό έχει επηρεάσει σοβαρά τη βιομηχανία υποδημάτων της Πορτογαλίας, η οποία ειδικεύεται κυρίως σε ακριβά, δερμάτινα παπούτσια τα οποία σε μεγάλο ποσοστό εξάγονται.

Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο φέτος, οι εξαγωγές παπουτσιών από την Πορτογαλία –την τρίτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη χώρα παραγωγής υποδημάτων μετά την Ιταλία και την Ισπανία— μειώθηκαν κατά 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Η Πορτογαλία εξάγει πάνω από το 90% των υποδημάτων της και ο κλάδος έχει σημειώσει ανάπτυξη περίπου 50% την τελευταία δεκαετία, με κέρδη 1,7 δισεκ. ευρώ πέρυσι ύστερα από το υψηλό επίπεδο των 1,9 δισεκ. ευρώ το 2017.

Οι εταιρίες μεταποίησης αναγκάζονται να προσαρμοστούν για να επιβιώσουν.Κάποιες εταιρίες προσαρμόστηκαν κατασκευάζοντας πιο άνετα παπούτσια, που μπορούν να φορεθούν στο σπίτι ή στο σουπερ μάρκετ. Ορισμένες πρόσθεσαν μάσκες και άλλα είδη προστασίας στις γραμμές παραγωγής τους.

Ο Πάουλο Μάρτινς, εταίρος στην εταιρία ανδρικών υποδημάτων Ambitious, δήλωσε ότι κατά το πρώτο lockdown η εταιρία του άρχισε να επικεντρώνεται σε παπούτσια που μπορούν να φορεθούν στο σπίτι ή για εργασίες όπως η κηπουρική.

«Εκείνοι που συνήθιζαν να ντύνονται καλά και να φορούν πιο επίσημα παπούτσια τώρα εργάζονται από το σπίτι και ….θέλουν ένα πιο άνετο προϊόν», δήλωσε ο Μάρτινς από το εργοστάσιό του στη βόρεια Πορτογαλία, όπου βρίσκονται οι περισσότερες από τις σχεδόν 1.500 εταιρίες υποδημάτων της χώρας.

Παρά τις προσπάθειες και την ευελιξία, οι παραγωγοί αναμένουν να δουν συρρίκνωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων ιδίως οι εταιρείες υποδημάτων πολυτελείας.

Εταιρίες υποδημάτων που βαζίζονταν κυρίως σε εκθέσεις στο εξωτερικό προκειμένου να πουλήσουν προϊόντα σε πελάτες, βλέπουν τώρα τις πωλήσεις τους να υποχωρούν δραματικά και το 70% των εργοστασίων επέλεξε να σταματήσει την παραγωγή μεταξύ του Μαρτίου και του Μαΐου, σύμφωνα με την APICCAPS.

«Θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για τη βιομηχανία μόδας διότι το καλοκαίρι οι καταστηματάρχες πρακτικά δεν πούλησαν», δήλωσε επιχειρηματίας στο χώρο των υποδημάτων, για να συνεχίσει: «Εχουν περίσσεια αποθεμάτων στα εμπορεύματά τους. Εάν αυτό συνεχιστεί και συσσωρεύσουν περισσότερα, αυτό θα μπορούσε να σημάνει το τέλος για πολλές εταιρίες».

ΠΗΓΗ ΑΠΕ-ΜΠΕ