Το τρένο CR400AF-G, το οποίο μπορεί να λειτουργεί με ταχύτητες έως 350 χιλιόμετρα την ώρα, σε θερμοκρασίες τόσο χαμηλές όσο -40 βαθμούς Κελσίου είναι μέρος της σειράς ηλεκτρικών τρένων υψηλής ταχύτητας Fuxing που ανέπτυξε και λειτουργεί η κρατική εταιρεία China State Railway Group.

Το τρένο-σφαίρα, που παρουσιάστηκε στο Πεκίνο στις 6 Ιανουαρίου, θα τρέξει σε μια νέα γραμμή υψηλής ταχύτητας που θα συνδέει την κινεζική πρωτεύουσα με βορειοανατολικούς προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων των πόλεων Shenyang και Harbin – η τελευταία από τις οποίες φημίζεται για το ετήσιο φεστιβάλ χιονιού και πάγου. Οι αξιωματούχοι δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία του τρένου.

Σε ανάρτηση στο κινεζικό ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης WeChat, ο όμιλος China Railway Beijing – μέρος της Εταιρείας Κρατικών Σιδηροδρόμων της Κίνας – ανέφερε πολλά από τα βελτιστοποιημένα στοιχεία του, που του δίνουν την δυνατότητα να λειτουργεί σε εξαιρετικά κρύες θερμοκρασίες.

Αυτά περιλαμβάνουν μπουλόνια κατασκευασμένα με κράμα χρωμίου-μολυβδαινίου – ένα υλικό που αντέχει σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες- ταινίες στεγανοποίησης σιλικόνης οι οποίες εμποδίζουν το χιόνι και τον πάγο να εισέλθουν στο σώμα της αμαξοστοιχίας, συσκευές ελέγχου φρένων ανθεκτικές στη θερμοκρασία και ανοξείδωτους σωλήνες εξοπλισμένους με συσκευές θέρμανσης. Το τρένο διαθέτει επίσης βελτιωμένο σχεδιασμό χαμηλής αντίστασης που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και είναι κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου.

«Εάν το τρένο σταματήσει στο Χάρμπιν για μια ώρα, λόγω του εξαιρετικά κρύου καιρού, το σύστημα πέδησης μπορεί εύκολα να παγώσει εάν ακινητοποιηθεί για λίγο. Το νέο σύστημα θα επιτρέψει στα φρένα να κινούνται κάθε λίγο ακόμη και αν το τρένο σταματήσει να κινείται».

Ωστόσο, η Κίνα δεν είναι η μόνη χώρα που πρέπει να προσαρμόσει τα τρένα υψηλής ταχύτητας που διαθέτρει, σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Το 2020, η Ιαπωνία κυκλοφόρησε το τελευταίο τρένο υψηλής ταχύτητας το οποίο όχι μόνο λειτουργεί πιο γρήγορα και πιο ομαλά, αλλά μπορεί και μεταφέρει με ασφάλεια τους επιβάτες σε περίπτωση σεισμού. Το N700S μπορεί να φτάσει έως και τα 360 χιλιόμετρα την ώρα, ωστόσο η ταχύτητα λειτουργίας περιορίζεται στα 285 χιλιόμετρα την ώρα.

Το τρένο διαθέτει ένα αναβαθμισμένο σύστημα αυτόματου ελέγχου και πέδησης που του επιτρέπει να σταματά γρηγορότερα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και είναι εφοδιασμένο με σύστημα αυτοπροώθησης μπαταρίας ιόντων λιθίου – το πρώτο του είδους του στον κόσμο.

Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, το τρένο μπορεί να κινηθεί αυτόνομα σε μια μικρή απόσταση. Μπορεί επίσης να κινηθεί προς ένα ασφαλέστερο μέρος όταν βρίσκεται σε περιοχή υψηλού κινδύνου όπως γέφυρα ή σήραγγα, κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Ξεκίνησε να λειτουργεί την 1η Ιουλίου και εξυπηρετεί τη γραμμή Tokaido Shinkansen, που συνδέει το σταθμό του Τόκιο και το σταθμό Shin-Osaka στην Οζάκα.

Το μεγαλύτερο δίκτυο τρένων υψηλής ταχύτητας στον κόσμο

Σήμερα, η Κίνα φιλοξενεί το μεγαλύτερο δίκτυο τρένων υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, το οποίο εκτείνεται σε απόσταση άνω των 37.000 χιλιομέτρων, καθώς και το ταχύτερο εμπορικό τρένο – το Shanghai maglev. Το τρένο αυτό πιάνει τα 431 χλμ / ώρα, και συνδέει το αεροδρόμιο Shanghai Pudong με το το Longyang Road στην ανατολική πλευρά της Σαγκάης.

Πέρυσι τέτοια εποχή, η Κίνα παρουσίασε μια νέα σιδηροδρομική γραμμή μεγάλης ταχύτητας, έκτασης 174 χιλιομέτρων που συνδέει το Πεκίνο με την πόλη φιλοξενίας Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων 2022 Zhangjiakou, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο, από τρεις ώρες σε 47 λεπτά.

Το τρένο που τρέχει σε αυτήν τη γραμμή είναι επίσης μέρος της σειράς Fuxing και μπορεί να φτάσει έως και τα 350 χιλιόμετρα την ώρα χωρίς οδηγό, ενώ θεωρείται το πρώτο στον κόσμο.

Σύμφωνα με την Κρατική Ομάδα Σιδηροδρόμων της Κίνας, 1.036 αμαξοστοιχίες Fuxing έχουν τεθεί σε λειτουργία από το 2017, όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά η σειρά.

ΠΗΓΗ: CNN