Ντέπι Χάρι: Η σερβιτόρα από το Κάνσας που έγινε μούσα του Γουόρχολ και σύμβολο του σεξ

Η Ντέμπι Χάρι είναι μια κατηγορία από μόνη της.

Μια από τις πιο ερωτικές τραγουδίστριες που ανέβηκαν ποτέ σε σκηνή συναυλίας, με ωμή και ακατέργαστη σεξουαλική ενέργεια, αυθεντική ροκ αυθάδεια και διονυσιακή κίνηση η τραγουδίστρια των Blondie άφησε πολύ ισχυρό στίγμα στην παγκόσμια μουσική σκηνή.

Τώρα στα 74 αισθάνεται πιο τυχερή και δημιουργική από ποτέ.

Η ίδια έγινε διάσημη στα 31 της χρόνια, κάτι που δεν συνηθίζεται για τα δεδομένα των rock star. Αυτό ίσως να εξηγεί πολλά. Το πώς άντεξε όλη εκείνη την πίεση σαν frontwoman των θρυλικών Blondie.

Η Χάρι γεννήθηκε στο Μαϊάμι και μεγάλωσε στο Νιου Τζέρσεϊ, σε ανάδοχη οικογένεια, και με την ενηλικίωσή της ασχολήθηκε με διάφορες δουλειές.

Έβαψε πρώτη φορά ξανθά τα μαλλιά της όταν ήταν δεκατριών ετών και μαζί με τον Κρις Στάιν ίδρυσε το συγκρότημα Blondie.

Το 1980 ο Άντι Γουόρχολ την απαθανάτισε σε μεταξοτυπία με ακρυλικό και μελάνι και 31 χρόνια αργότερα, στις 29 Ιουνίου 2011, ο καμβάς διατέθηκε προς πώληση έναντι του αστρονομικού ποσού των 5,5 εκατομμυρίων λιρών.

Εκτός από τραγουδίστρια, η Ντέμπι Χάρι έκανε σόλο καριέρα και εμφανίστηκε σε τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες. Νοσηλεύτηκε πολλές φορές λόγω χρήσης ναρκωτικών και το 2014 αποκάλυψε πως είναι αμφιφυλόφιλη

Στη ζωή της έχει κάνει πολλά. Ήταν κολλητή με τον Andy Warhol, οδηγούσε τη λιμουζίνα των New York Dolls, είχε πέσει σε κώμα από πνευμονία, δούλεψε για το BBC, πούλησε εκατομμύρια δίσκους… η λίστα είναι ατελείωτη.

Η νέα της αυτοβιογραφία με τίτλο Face It τα λέει όλα και με κάθε λεπτομέρεια.

Όταν την βλέπεις για πρώτη φορά μοιάζει μικροσκοπική και χλωμή σαν κάτι πολύ εύθραυστο.  Θυμάται τη μέρα που η αστυνομία τους συνέλαβε, εκείνη και το αγόρι της τον Chris Stein των Blondie επειδή εκείνος είχε πάντα μαζί του τη συλλογή του από όπλα. Ναι, αυτό είχε γίνει στο ξενοδοχείο Savoy όπου τώρα βρισκόμαστε για τη συνέντευξη.

«Αισθάνομαι πολύ τυχερή σαν άνθρωπος. Έχω κάνει τις μεγαλύτερες ανοησίες στη ζωή μου αλλά τώρα που τις κοιτάω χαίρομαι που τις έκανα.» λέει η ίδια. Η νέα της αυτοβιογραφία είναι κάτι παραπάνω από απολαυστική.

Το μεγαλύτερο της λάθος, όπως λέει η ίδια, ήταν που δεν έκανε οικονομία στα χρήματα. Από πάντα ήταν σπάταλη αλλά δεν το μετανιώνει. Δεν την ενδιέφεραν ποτέ τα χρήματα, το μόνο που την απασχολούσε ήταν η μουσική.

Στις αρχές των 80’ς oι Blondie έκαναν τεράστια επιτυχία πουλώντας συνολικά 40 εκατομμύρια δίσκους παγκοσμίως. Τα πράγματα όμως δεν πήγαν καλά λόγω κακής διαχείρισης. Η εφορία τους πήρε το σπίτι, ο ίδιος ο Chris Stein αρρώστησε και η Debbie Harry έπρεπε να βρει ένα τρόπο να τον φροντίζει.

Η ίδια ήταν ένα παιδί που τον είχαν υιοθετήσει από μωρό κι έτσι όλη της τη ζωή φοβόταν την εγκατάλειψη. Το βιβλίο της Face It ήταν τελικά ένας τρόπος να ξεπεράσει όλα εκείνα τα μαύρα χρόνια του 1980. Ήταν ένα καθαρτήριο.

Το ότι γνώρισε τον άνθρωπο της ζωή της τον Chris Stein ήταν ευλογία για την ίδια. Την ίδια όμως περίοδο είχαν μαζί ένα τραυματικό γεγονός. Ένας άγνωστος τους έδεσε στο διαμέρισμα τους με σκοπό να τους κλέψει τον μουσικό τους εξοπλισμό και βίασε την Debbie με την απειλή όπλου.

«Δεν μπορώ να πω πως αισθάνθηκα φόβο. Στην τελική οι κλεμμένες κιθάρες ήταν πιο επίπονο από τον βιασμό μου» λέει η ίδια. «Μπορεί να μην ήταν ευχάριστο κάποιος να σε βιάζει στο κρεβάτι σου και την ίδια στιγμή να σου κλέβει τα πράγματα, δεν μου έχει μείνει όμως κάποιο κατάλοιπο. Σίγουρα είναι πιο σκληρό να σε χτυπάει ο σύντροφος σου, λυπάμαι περισσότερο τις γυναίκες που έχουν βιώσει βία».

Λίγες γυναίκες έχουν γίνει τόσο πολύ αντικείμενα όσο η ίδια η Debbie. «Είναι μέρος της δουλειάς μου σαν Performer. Είναι κάτι που αναγκαία γίνεται και πρέπει να παλέψεις μαζί του».

«Το σεξ πουλάει και πάντα θα πουλάει, αυτό το γνωρίζω, εγώ όμως το έκανα με τους δικούς μου όρους».

Η Debbie Harry είναι μία επιζώσα. Επιβίωσε μέσα στις απίστευτες κακουχίες της showbiz των 80’ς, μία απόλυτα σκληρή περίοδο για να είναι κανείς διάσημος. «Όλοι κάνουμε λάθη στη ζωή μας, το ζήτημα είναι να μαθαίνουμε από αυτά και τελικά να κάνουμε άλλα λάθη, καινούρια».