Εκστρατείες προώθησης ευρωπαϊκών προϊόντων αγροδιατροφής

Τις προσκλήσεις υποβολής προτάσεων του 2022 για ευρωπαϊκά προγράμματα προώθησης των αγροτικών προϊόντων διατροφής, στην ΕΕ και στο εξωτερικό δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως και το 2021, φέτος δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση προϊόντων και μεθόδων που υποστηρίζουν πιο άμεσα τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Αυτό περιλαμβάνει την προώθηση βιολογικών προϊόντων, φρούτων και λαχανικών και τη βιώσιμη γεωργία.

Για τον λόγο αυτό διατίθενται 185,9 εκατ. ευρώ για την προώθηση των ευρωπαϊκών αγροδιατροφικών προϊόντων εντός και εκτός ΕΕ. Από τον συνολικό προϋπολογισμό, 176,4 εκατ. ευρώ διατίθενται για τη συγχρηματοδότηση προγραμμάτων προώθησης, που θα επιλεγούν από τις προτάσεις που ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις που δημοσιεύθηκαν σήμερα. Η υπόλοιπη χρηματοδότηση θα στηρίξει πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα αυτό.

Η πολιτική προώθησης θα συγχρηματοδοτήσει εκστρατείες σύμφωνα με τις φιλοδοξίες της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, υποστηρίζοντας στόχους από τη στρατηγική «Από το Αγρόκτημα στο πιάτο», το σχέδιο οργανικής δράσης της ΕΕ και την ανακοίνωση σχετικά με την πρωτοβουλία ευρωπαίων πολιτών «Τέλος της εποχής του κλουβιού». Για παράδειγμα, για να ενισχυθεί η συνοχή με τον στόχο της στρατηγικής «Από το Αγρόκτημα στο πιάτο» για αύξηση της βιώσιμης κατανάλωσης, όλο το οπτικό υλικό προώθησης των καμπανιών εντός της ΕΕ που στοχεύει τους καταναλωτές θα πρέπει να αναφέρεται στις Διατροφικές Κατευθυντήριες Γραμμές της στοχευόμενης χώρας της ΕΕ.

Οι εκστρατείες θα πρέπει επίσης να τονίζουν τα υψηλά πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας, καθώς και την ποικιλομορφία και τις παραδοσιακές πτυχές των αγροδιατροφικών προϊόντων της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ποιότητας της ΕΕ.

Τέλος, για τις καμπάνιες στο εξωτερικό, οι προτεραιότητες τίθενται σε αγορές με υψηλές δυνατότητες ανάπτυξης όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα ή ο Καναδάς. Οι εκστρατείες αναμένεται να αυξήσουν την κατανάλωση και την ανταγωνιστικότητα των αγροδιατροφικών προϊόντων της ΕΕ βελτιώνοντας το προφίλ τους και αυξάνοντας την αγορά τους στη χώρα-στόχο.

Ένα ευρύ φάσμα φορέων, όπως εμπορικές οργανώσεις, οργανώσεις παραγωγών και ομάδες αγροδιατροφικών προϊόντων που είναι υπεύθυνες για δραστηριότητες προώθησης είναι επιλέξιμοι να υποβάλουν αίτηση για χρηματοδότηση καθώς και να υποβάλουν τις προτάσεις τους. Τα έργα θα αξιολογηθούν ιδίως όσον αφορά τη βιωσιμότητα της παραγωγής και των κριτηρίων κατανάλωσης, σύμφωνα με τους στόχους για το κλίμα, το περιβάλλον και την καλή διαβίωση των ζώων της ΚΑΠ καθώς και με τη στρατηγική «Από το Αγρόκτημα στο πιάτο».

Οι προτάσεις θα πρέπει να υποβληθούν έως τις 21 Απριλίου 2022. Η Επιτροπή με την σειρά της θα αξιολογήσει τις προτάσεις και θα ανακοινώσει τους δικαιούχους το φθινόπωρο.